پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3623
-
الف
+

جشنواره فیلم مراکش افتتاح شد

جشنواره فیلم مراکش با سخنرانی بلا تار فیلمساز مشهور مجارستان افتتاح شد.

جشنواره فیلم مراکش با سخنرانی بلا تار فیلمساز مشهور مجارستان افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ورایتی، بلا تار به عنوان رییس هیئت داوران شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش، در مراسم افتتاحیه این جشنواره درباره سینما و فضایل انسانی آن سخنرانی کرد.

وی در سخنرانی خود ابراز داشت: ما همه اینجا هستیم، زیرا به قدرت سینما باور داریم. همه ما به انسان بودن و کرامت انسان و عزت زندگی اعتقاد داریم و من امیدوارم در این دوره شاهد تماشای فیلم‌هایی زیبا باشیم.

تار که برای فیلم‌هایی چون «مردی از لندن» و «اسب تورین» شناخته می‌شود، ریاست هیئت داوران متشکل از یاسمین ترینکا بازیگر ایتالیایی، فاطیما هرندی بازیگر مراکشی، کالکی کوچلین بازیگر هندی-فرانسوی، برونو دومونت کارگردان فرانسوی، سوزان کلمنت بازیگر کانادایی، جیسون کلارک بازیگر آمریکایی، بیلی آگوست کارگردان سوئدی و لیساندرو آلونسو کارگردان آرژانتینی را برعهده دارد.

جشنواره فیلم مراکش با نمایش فیلم کیم لی-وون با عنوان «دوران سایه‌ها» شروع به کار کرد. در این دوره جشنواره، از هنرمندانی چون پل ورهوفن کارگردان فیلم «او» و ایزابل آجانی بازیگر فرانسوی، شینیا تسوکاماتو کارگردان ژاپنی و عبدالرحمان تونسی بازیگر مراکشی برای دستاوردهای هنری‌شان تجلیل خواهد شد.

گفتنی است شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش با نکوداشت یاد عباس کیارستمی کارگردان فقید ایرانی برگزار می‌شود و پل هیگیس آمریکایی و پاول لانجین کارگردان روسی نیز در این دوره در کنار ورهوفن مستر کلاس‌هایی برگزار می‌کنند.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر